20151218

Перша в світі підземна залізниця

Англія стала батьківщиною першої залізничної лінії громадського користування, і тут же зародився такий вид транспорту, як підземна залізниця. Передумов до будівництва підземки було декілька. Основний з них прийнято вважати той факт, що вже в першій половині XIX сторіччя у Лондоні люди дізналися і відчули на собі значення поняття «вуличні пробки». Вже в той час на міських вулицях часто виникали затори через величезної кількості всіляких возів, сконцентрованих на більшості центральних вулиць міста. Так виникла ідея «розвантажити» транспортні потоки за рахунок створення підземного тунелю.

Що стало передвісником будівництва підземки?
Першим на створення підземного тунелю, що проходить під річкою Темзою, зважився французький інженер-винахідник Марк Изамбар Брюнель, що проживає в той час у Великобританії. Він зареєстрував патент на такий винахід, як прохідницький щит. Саме дану конструкцію він використовував, створюючи перший глибинний тунель в історії.
У 1843 році тунель був зданий в експлуатацію, показавши тим самим можливість прокладання транспортних шляхів глибоко під землею і давши поштовх ідеї створення метро. Спочатку тунель використовувався як пішохідного переходу, тільки лише в 1865 році його придбала асоціація залізничних компаній ELR.


Де і за яким принципом працювала підземна залізниця?
Перша в історії залізниця під землею була прокладена між станціями Фаррингтон і Бішопс (сьогодні Паддінгтон). Урочисте її відкриття відбулося в 1863 році, 10 січня. На дорозі спочатку використовувалася паровозна тяга, а протяжність шляху становила лише 3,6 км. В добу метрополітен Лондона перевозив у середньому 26 тисяч пасажирів.
Як виникла назва «Метрополітен»?
Спочатку управління підземної залізничної лінією здійснювала компанія, іменована «Велика Західна Залізна Дорога», І тільки в квітні 1865 управління залізницею перейшло до компанії під назвою« Метрополітен Рейлуей ». З тих пір підземку стали іменувати метрополітеном, і ця назва перетворилася на ім'я загальне, що характеризує підземні залізничні мережі в багатьох державах світу.


Електрифікація лондонського метрополітену
Винахідники давно шукали гідну заміну паровозам в підземних залізницях. І ось до 1890 року така альтернатива була знайдена - нею став рухомий склад, який живиться від електрики. Так була відкрита перша залізнична електрифікована гілка на відрізку між Стоквеллом і Кінг Вільям-стріт. Далі більше, в 1898 році була запущена ще одна лінія, іменована Ватерлоо енд Сіті.
Успішна робота даних ліній зумовила поетапну електрифікацію всіх існуючих ділянок метрополітену, яка завершилася вже до 1913 року. Аж до 1933 року підземні залізниці перебували у віданні приватних власників. І тільки в 1933 році всі вони, не рахуючи Ватерлоо енд Сіті, перейшли в руки держави і стали належати національної компанії під назвою «London Transport». Невелика ж залізнична гілка Ватерлоо енд Сіті була націоналізована лише в 1994 році.

Немає коментарів:

Дописати коментар