20150920

Правила листування

Фахівці з проблем культури ділового мовлення пропонують під час написання листа дотримуватися деяких правил.
І. Починати листа необхідно із звертання, яке є загальноприйнятою формою ввічливості. Проблема вибору звертання є доволі делікатною. Найпоширенішими є такі звертання:
Шановний (ім 'я та по батькові)!
Шановний пане/пані... (ім'я, ім'я й прізвище)!
Вельмишановний добродію!
Глибокошановний (ім 'я та по батькові)!
Високошановний пане ...! Високоповажаний ...!

ІІ. Дуже важливо ретельно обміркувати початкову фразу листа, від якої може багато залежати, адже саме вона має переконати адресата у правомірності написання листа. Якщо цей лист – відповідь на запрошення, запит, подяка, то вже у першому реченні буде доречним ввічливо висловити вдячність.
Висловлюємо свою найщирішу вдячність за ...
Щиро дякуємо Вам за лист з порадами та рекомендаціями щодо ...
Насамперед (передусім) дозвольте подякувати Вам за ...
Прийміть нашу щиру (найщирішу) подяку за ...
Цей лист – вияв нашої вдячності за ...
Ми щиро вдячні Вам за те, що Ви ...
Дозвольте висловити свою вдячність ...
Вдячні Вам за запрошення ...

У листах-підтвердженнях варто скористатися такими початковими фразами:
Із вдячністю підтверджуємо отримання листа-відповіді...

ІІІ. Вибір завершальних речень є також вельми важливим і залежить насамперед від змісту листа. Так, можна повторити подяку, висловлену на початку, чи просто подякувати за допомогу, приділену увагу, оскільки слово "дякую" – найуживаніше слово кожного вихованого і порядного комерсанта, підприємця, банкіра, кожної ділової людини:
Дозвольте ще раз подякувати Вам ...
Висловлюємо ще раз вдячність ...
Дякуємо за допомогу...
Ще раз дякуємо Вам за все, що Ви зробили для ...
Щиро вдячні за ...
Ще раз висловлюємо щиру вдячність за постійну підтримку ...
Ще раз дякуємо і висловлюємо надію, що ...
Дозвольте ще раз подякувати Вам за ...

 Ще раз дякую за виявлену мені честь ...

Наприкінці листа можна висловити сподівання:
Сподіваємося, що Ви правильно зрозумієте нас.
Гадаємо, що в майбутньому зможемо стати Вам у пригоді. Маємо надію, що Ви не відмовитеся допомогти нам.
Сподіваємося на швидку відповідь і бажаємо успіхів. Плекаємо надію ще раз зустрітися з Вами.
Щиро сподіваємося, що Ви знайдете час відвідати ...
Сподіваємося, що це непорозуміння не вплине на наші подальші стосунки.

Наприкінці листа можна також вибачитися за турботи чи ще раз повторити вибачення за затримку з відповіддю або запізнення:
Ще раз просимо вибачення за завдані турботи (клопоти, прикрощі, незручності).
Щиро просилю вибачення за ...
Ще раз перепрошуємо за цю прикру помилку. Дозвольте ще раз попросити вибачення за ...


Не слід забувати про прощальну фразу. Найчастіше в листах уживаються такі форми:
З повагою
З повагою і найкращими побажаннями
З удячністю і повагою
З належною до Вас пошаною
Зі щирою повагою (пошаною)
З найщирішою до Вас повагою (пошаною)
З повагою, вдячністю та побажанням успіхів
Бажаємо успіхів


Дотримання правил етикету листування є свідченням вашої поваги до адресата, ввічливості, вихованості і сприяє налагодженню добрих стосунків між колегами, партнерами.

Немає коментарів:

Дописати коментар