20150912

“Люби і знай свій рідний край”

“Люби і знай свій рідний край”
Похід учнів 6-А класу "Стежками рідного краю"

Ми зібрались у похід —
турбуватись вам не слід.
Не хвилюйтеся за нас:
там де ми, все буде клас!

Наш маршрут екологічної стежки:


 
Люди не можуть жити без чистого повітря, води, свіжої зелені, сонячних променів.
…Усе живе вимагає уваги й поваги. Ніякі твори мистецтва не замінять картин незайманої природи. Тому учні 6-А класу Станіславської ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. К.Й. Голобородька вирішили відпочиваючи дослідити балки.
Для кожної людини образ Батьківщини неодмінно пов’язаний із знайомими з дитинства, а тому такими неповторними і рідними краєвидами. Під час походу учні дізналися, що наше рідне село Станіслав розташоване у степовій зоні, але порізане дивовижними балками, які не схожі одна на одну. І наша стежка проходила через балку за селом.

Місце знаходження екологічної стежини:

6-А клас,
Станіславська ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. К.Й, Голобородька
с. Станіслав,
Білозерський район,
Херсонська область

Об’єкти дослідження:
1. Балка.
2. Дніпро-Бузький лиман.

Екологічна стежка – різновид організаційного маршруту на місцевості задля пропаганди охорони довкілля, виховання екологічної культури.

Учнівські справи:
1. Навчання й активний відпочинок. 
2. Екологічний практикум і природоохоронна діяльність.
3. Спостереження і вивчення природи.
4. Пропагування раціональної поведінки в природі.

Наша екологічна стежка має навчально-виховний напрямок.
Продуктивним є практично-екскурсійний напрямок (спортивно-оздоровча, ігрова, пізнавальна, проектна діяльність)

Довжина маршруту 3 км 500 м.

Наша екологічна стежка має декілька зупинок.

I зупинка. Краса школи.
До школи веде зелена доріжка. Клени та іви прикрашають наше шкільне подвір’я хвилею зелені. Біля пам'ятника Т.Г. Шевченку багато квітів. Ми милуємося школою і розпочинаємо свій похід.

ІІ зупинка. Наш Станіслав.
Трохи історії із Вікіпедії.
На зупинці ми зібралися всі разом.


ІІІ зупинка. Початок балки.
Знайомимося з балкою, адже балка — це заглиблення значної довжини, яке з боків має здерновані схили, відкриті в бік загального нахилу поверхні, з плоским або слабо увігнутим дном. Балка є негативною незамкненою простою або складною формою рельєфу.
Довжина балок — від сотень метрів до 20—30 км, глибина від декількох метрів до десятків метрів, ширина до сотень метрів.

ІV зупинка. Ми у балці.
І хоч у Станіславі рельєфні утворення називають балками, але за визначенням вони більше відповідають ярам, так як яри - це глибокі, широкі й достатньо протяжні крутосхилі долини V-подібної форми, які виникають внаслідок ерозій пухких гірських порід тимчасовими лінійними водотоками під час потужних опадів, танення снігу, льоду чи льодовиків. Залежно від місць формування, яри бувають донними (вкладеними, вторинними) чи бічними (первинними, вихідними).


V зупинка. Закінчення балки.
Спостерігаючи за просторовими параметрами балки (яру), а саме:
глибина — кілька десятків метрів (пересічно 10 — 20 м, рідше — до 100 м);
ширина — кілька десятків метрів (пересічно 20 — 50 м);
протяжність — десятки і сотні метрів;
профіль — V-подібний, на зрілих стадіях — коритоподібний;
конфігурація — відкрита, лінійна або звивиста (часто, з утворенням дендритного (деревовидного) малюнку у плані)
Ми дійшли до закінчення балки і побачили Дніпровський лиман.

VІ зупинка. Лиман.
Дніпровсько-Бузький лиман — відкритий олігогалинний лиман в північній частині Чорного моря, на теренах Херсонської і Миколаївської областей України.
Складається з витягнутого в субширотному напрямку Дніпровського лиману (довжина 55 км, завширшки до 17 км), а також вузького (завширшки від 5 до 11 км) та колінчастого Бузького лиману, витягнутого в субмеридіональному напрямку, довжиною 47 км. Середня глибина 6-7 м, найбільша — 12 м (т. зв. Станіславська яма).


VІІ зупинка. Туристична.
Який же похід без багаття, печеної картоплі та смажених шпикачок?

                       Шалені іскри граються й летять,
                       Вони танок складають туристичний,
                       У колі друзів треба маски знять,
                       Щоби побачили навколо все містичне.



VІІІ зупинка. Орнітологічна.
Під час походу на лимані спостерігали за лебедями.
 А зупинившись у балці знайомимося з нашими вірними друзями і помічниками – місцевими птахами. Чуємо голос зозулі, стрекіт зозулі, стрекіт сороки, яка будує свої гнізда в заростях. Під час екскурсії можна побачити різних співучих птахів, птахів відкритого простору та антропологів. Бачили їх гнізда у скелях балки.


Спостерігали за гарною парою лебедів.

Віка і Люда фотографували чайок. З легенд учні дізналися чому треба оберігати цих птахів
(а самі легенди ми опублікуємо у наступних повідомленнях).

ІХ зупинка. Спортивно-ігрова, розважальна.
Під час походу учні 6-А класу пограли у різні ігри, конкурси.
"Ширше, ширше, ширше круг"

"Плутанка"


Х зупинка. Охоронна.
З великим задоволенням люди ходили через балки на лиман відпочити в спекотні літні дні. Але великі площі балок вигоріли внаслідок пожежі.
Учні висловлювали припущення про причини пожежі, бачили її наслідки. 


ХІ зупинка. Повернення.
Час повертатися додому. Ми стомлені, задоволені і щасливі.


Згадуючи похід
                        Люби природу не як символ
                        Душі своєї,
                        Люби природу не для себе,
                        Люби для неї.
                        Вона — не тільки тема вірша
                        Або картини,—
                        В ній є висоти незміримі
                        Й святі глибини.
                        У неї є душа могуча,
                        Порив є в неї,
                        Що більший над усі пориви
                        Душі твоєї.
                        Вона — це мати. Будь же сином,
                        А не естетом,
                        І станеш ти не папіряним,—
                        Живим поетом!

Більше фото за посиланням: http://pinme.ru/u/lusinda70/6-a-2015-2016/ 

Немає коментарів:

Дописати коментар